Computer lessons by Hapkido Grandmaster Roman Urban
COMPUTERS - PHONES - HARDWARE
The IT lessons take place in the living room of Reverend Minister Dunu Agbesi, as the school does not yet have its computer.
1. Basics of Computer Engineering
- Hardware: Parts of a computer, such as processor, RAM, hard drive, graphics card, etc.
- Software: Difference between system software (operating systems such as Windows, macOS, Linux) and application software (programs such as Word, Excel, and Internet browsers).
2. Operating Systems
- Introduction to different operating systems and their functions.
- Basic operation of operating systems, including navigation, file management, and system customization.
3. Internet and Networks
- Basics of Internet use: browsers, search engines, and online communication.
- Internet security: data protection, secure passwords, phishing, and malware.
4. Application Software
- Word processing (e.g. Microsoft Word): Basics of creating and formatting documents.
- Spreadsheets (e.g. Microsoft Excel): Introduction to formulas, functions, and diagrams.
- Presentation software (e.g. Microsoft PowerPoint): Basics of creating presentations.
5. Programming Basic concepts of programming (e.g. variables, loops, conditions). Introduction to a simple programming language (e.g. Scratch or Python) to encourage logical thinking.
6. Practical exercises
- Application-oriented tasks: creating documents, spreadsheets and presentations.
- Projects that promote teamwork and problem-solving skills.
7. Digital citizen
- Relevance of media literacy and ethical considerations when dealing with digital content.
- Awareness of cyberbullying and online behavior.
1. Grundlagen der Computertechnik
- Hardware: Teile eines Computers, wie Prozessor, RAM, Festplatte, Grafikkarte, etc.
- Software: Unterschied zwischen Systemsoftware (Betriebssysteme wie Windows, macOS, Linux) und Anwendungssoftware (Programme wie Word, Excel, und Internetbrowser).
2. Betriebssysteme
- Einführung in verschiedene Betriebssysteme und deren Funktionen.
- Grundlegende Bedienung von Betriebssystemen, einschließlich Navigation, Dateiverwaltung und Systemanpassung.
3. Internet und Netzwerke
- Grundlagen der Internetnutzung: Browser, Suchmaschinen und Online-Kommunikation.
- Sicherheit im Internet: Datenschutz, sichere Passwörter, Phishing und Malware.
4. Anwendungssoftware
- Textverarbeitung (z.B. Microsoft Word): Grundlagen der Erstellung und Formatierung von Dokumenten.
- Tabellenkalkulation (z.B. Microsoft Excel): Einführung in Formeln, Funktionen und Diagramme.
- Präsentationssoftware (z.B. Microsoft PowerPoint): Basics der Erstellung von Präsentationen.
5. Programmierung
- Grundlegende Konzepte der Programmierung (z.B. Variablen, Schleifen, Bedingungen).
- Einführung in eine einfache Programmiersprache (z.B. Scratch oder Python), um logisches Denken zu fördern.
6. Praktische Übungen
- Anwendungsorientierte Aufgaben: Erstellen von Dokumenten, Tabellen und Präsentationen.
- Projekte, die Teamarbeit und Problemlösungsfähigkeiten fördern.
7. Digitaler Bürger
- Relevanz von Medienkompetenz und ethischen Überlegungen im Umgang mit digitalen Inhalten.
- Bewusstsein für Cyber-Mobbing und Online-Verhalten.